Hvordan redigerer jeg en aktivitet på en eller flere studerende?
Som administrator eller underviser kan du have et behov for, at oprette nye aktiviteter på en eller flere studerende. Før du kan oprette en aktivitet, skal du have oprettet en aktivitetsskabelon. En aktivitet kan enten være et ”dokument” eller et ”møde”. Hvis der vælges ”dokument” er der mulighed for at angive, hvor mange dage de studerende har til at udarbejde dokumentet. Du har også mulighed for at opsætte din aktivitet til, at den kræver godkendelse samt, hvem det er, der skal godkende den (studerende, praktiklærer, praktikvejleder).
Rediger aktivitet
- Tryk på "Aktiviteter" i menuen "Praktik".
- Klik på "Rediger aktiviteter" i den vandrette menu.
- Fremsøg Uddannelse, periode, praktik/klinikforløb samt hold.
- Vælg aktiviteten du ønsker at redigere.
- Marker den eller de studerende.
- Tryk på enten "Rediger aktivitet" eller "Rediger dokumenter/notifikationer".
Hvis du klikker på "Rediger aktivitet", får du mulighed for at redigere punkterne "Aktivitetsinformationer", "Start og Slutdato for aktiviteten", "Må se detaljer" og "Godkendes af". De samme punkter som også optræder under Aktivitetsskabeloner.
Hvis du klikker på "Rediger dokumenter/notifikationer", får du mulighed for at redigere punkterne "Dynamiske dokumenter", "Dokumenter" samt "Notifikationer"
Når du har lavet de ønskede ændringer, får du mulighed for at udsende en notifikation til de berørte studerende.